Wednesday, November 16, 2011

SEDIH,PEDIH,LUKA



mereka terus menyakiti hati ini....

salah dimana?kenapa perlu begini?


berdiam diri lebih baik bukan...?



assalamualaikum...ohhh..hari ini semakin terasa pedih luka itu...hah?luka apa?luka di hati sayang2 ku...


kenapa mereka buat begitu..sakit tahu?macam saya je yang salah..mereka tak salah?ouh ingat sikit,kita manusia serba kurang...maka jangan saling menjatuhkan..sebalikya saling mendukung..faham?


tak faham la tuh...kalau tak kenapa hati ini masih terus terluka,saya masih rasa pedih,kesal dan sedih yang membuak-buak...ouh barangkali mereka fikir saya manusia berhati batu yaaa...takda rasa..ohhh..saya adalah jasad yang ditiupkan Allah dengan roh dan naluri yang begitu halus...kerana itu saya terus berdiam..menyimpan sebaik mungkin apa yang mereka buat...kerana apa?kerana saya takut naluri lembut saya membinasakan hati mereka..saya takut sudah hilang hati yang penuh kasih sayang..saya takut ia bertukar menjadi kelikir yang sangat keras...waktu itu tidak berguna..katalah apa pun ,saya tak hiraukan...


kenapa mereka sering begitu.sedangkan saya ini juga makhluk ciptaan serupa seperti mereka...perlu mereka begitu?saya rasa tak perlu...ohh terlalu lama sekali saya menyimpan di dalam hati...sehingga tadi berlaku lagi..dan hati saya betul-betul pedih...hingga terasa sesak...mahu saja mengikut kata iblis supaya menghamburkan saja semua amarah...tapi saya masih punya naluri dan saya masih tahu menjaga maruah..jadi biarla...


tolong jangan cuba bertindak serupa lagi.saya takut saya hilang kewarasan maka menjadi insan berhati kejam...ohhh Allah ,saya tahu apa yang saya alami tidak sehebat penghinaan para kafir terhadap nabi2 mulia...saya tahu hati saya tidak sekuat hati nabi2 mulia yang tetap menegakkan syiar islam...tolong tiupkan semangat,sabar dan iman kepada saya ohh Allah...aminn


mood: sangat terluka..sanggup betul mereka itu...





No comments: