Monday, March 12, 2012

dalam sindiran ada cabaran

oh muslimah
Allah cinta kepadamu
Rasulullah kasih kepadamu

oh muslimah
berbahagialahkau telah dilahirkannya dengan mulia
Subhanallah
Tuhan telah berkati wanita yangcukup ilmu
rendah hati

oh muslimah
busanamu menutup rapi
auratmu kau lindungi dengan indahnya

oh muslimah
kau rajin memuji
islam kau jadikan ikutan sejati

oh muslimmah
memandangmu menyejuk hati
menundukkan nafsu hati yang goyah
keayuan wanita solehah indah peribadi
tulus hatinya

oh muslimah
kecantikan yang sebenar
pada tutur kat penuh berhikmah
mempertahan kehormatan dirimu
dengan pakaian mentaati Allah

oh muslimah
kau masuk ke syurga
solat lima waktu dan berpuasa
menundukkan pandangan matamu
mentaati suami yang tercinta

oh muslimah
kau rajin mengaji
islam kau jadikan ikutan sejati....


baru-baru ni,aku ada mengikuti satu program...dalam program tu semua nyanyi lagu di ats...hurm...aku?tak menyanyi pun..sebab?rasa terhiris dan rendah diri..hayati setiap bait lagu ini...tak semua ada dlm diri aku...malu sungguh...selalu meminta waktu untuk ke arah lebih baik sedangkan kita tak tahu bila ajal kita...bagi aku ini sindiri berbaur positif...menggerakkan hati untuk ke arah lebih baik...

masih mencari dan berusaha..moga sentiasa istiqomah dlm apa pun yg dilakukan...aminn...

bila diizinkan Allah,jika aku boleh menjadi muslimah seperti dlm lirik lagu ni,baru aku akn nyanyikan lagu nih dgn emosi bercampur baur....moga dikabulkan....


p/s:sayang-sayang sekalian...ini sindiran buat diri aku sendiri...tak berniat apa pon..sungguh...

xtra:lepas ni jika minda masih mampu mengeluarkan idea bernas,pasti akan ku kunjung laman ini sekerap mungkin :)

1 comment:

Anonymous said...

salam...dont b too down to earth syg...inshaALLAH u can do it..b the better muslimah as you wish..amin..
beruang kutub