Tuesday, January 1, 2013

berjalan tanpa haluan...

mimpi itu menyedarkan aku kalau selama ini setiap inci jejak yang aku orak tanpa tujuanyang utuh..Allah..terasa ingin menangis sekuat hati...menilai kembali apa yang aku lakukan...apa yang aku putuskan dalam terus meniti kehidupan ini..Allah ...syukur hadir mimpi itu..walau mimpi itu mengundang resah tak terkira...walau ia mengundang ngeri tidurku..aku bersyukur..disebaik mimpi itu,ak kembali merefleksi diri aku...mula mencari jawapan dengan setiap apa yang aku putuskan...dari situ juga aku temui yang hitam dan yang putih...

hari ini bermula detik baru,kalam akan terus terukir..harapan aku biar diukir dengan cinta dan kasih abadi...bukan yang lalai dan lagha...doa aku agar jejak aku bermula detik ini disulami apa yang disukaiNya bukan pula yang dimurkaiNya..Allah...

semoga setiap saat tatkala aku menghela nafas di bumi ini, segalanya untuk Mu Allah...permudahkan urusan ku,berkati dan rahmatilah aku serta orang-orang yang aku sayang...tetapkanlah hati ku hanya untuk Mu...

saat ini mungkin perlu aku biar berlalu semua kenangan yang hanya menghenyak fikir dan hati aku..sungguh aku berserah pada Mu...hanya pada Mu...

~ mak,ayah,adik-adik....terima kasih terus setia berdiri disisi dan menyokongku...terus ada meniup semangat padaku...semoga kalian dilimpahi barakah dan kasih sayangNya...doaku sentiasa ada untuk kalian :) sungguh kalian cinta kedua aku setelah Allah,Rasul dan Islam...

~saatemosidiamukpelbagaipersoalanlahirtintaini~

No comments: