Friday, June 11, 2010

kanak-kanak



zaman kanak2 semestinya zaman indah bg setiap org...bg aku semestinya kerana aku seorang ank perempuan tunggal dlm rumah tu..hingga kini...sebut je apa yang aku nak mesti ditunaikan tp bila tak tertunai...jeritan dan tangisan yang aku hadiahkan...buruk sungguh perangai aku kan..?tapi lumrah lah...jarang sangat aku habiskan masa di rumah...lagak seperti lelaki,mana tak nya...boleh join sepupu pergi main berudu...main panjat bukit...ish sangat tak sesuai...tp dah mula berubah bila aku masuk sekolah rendah..dalam darjah 2 tuh dah mula jadi normal...aku tak ramai kawan sebab perangai aku yang suka bajet baik kata mereka2 waktu tuh..eh dah mak ayah didik macam tuh takkan nak lagak orang tak berpendidikan kan?sedih pun ada waktu tuh...tapi my mom always be at my side...sayang mak sgt2...samapai lah sekarang pun sama..sekarang lagi teruk kot sebab memang tak ada kawan langsung...duduk rumah jer...yang menyebabkan aku duduk rumah je lepas aku jatuh basikal..ya tuhan sakit nyer tuhan jer tau..dapat la parut kat dagu,gigi mendongak langit..hahaha...lepas tuh taubat taknak keluar lagi..duduk memerap dalam rumah...bila naik sekolah menengah lagi takda waktu sebab sekolah agak jauh...balik rumah dah nak senja..takkan nak merayau time senja..cari nahas tuh...dulu rasa sedih sebab macam tak normal tapi sekarang dah terima kenyataan...mungkin betul kot cakap kawan sekolah yang aku takdir dengan sepi...haha...sekarang lagi dasyat...sejak masuk pra-u,langsung takda waktu nk keluar..sibuk mengalahkan pm...ish2...tp masa depan tak tahu lagi...hermmmm

No comments: