Monday, July 26, 2010

bm...

yer bm adalah satu jenis bahasa yang wujud di muka bumi nusantara ini...bm = bahasa melayu!okey?

kenapa dalam banyak-banyak bahasa aku cinta akan bm?kerana itu bahasa pertuturanku,bahasa keturunan ku dan mempunyai aneka karya yang amat menarik...itu bagi aku....

basic dlm bm waktu aku mendapat pendidikan rendah dan menengah hanya sedikit sahaja dan belum cukup bagi aku yang punya cita-cita ingin menguasainya...setelah mula belajar dalam pendidikan pra-universiti aku tahu yang pilihan aku tidak salah...menarik sebenarnya bahasa rumpun nusantara ini..

bermula dengan sejarah aksara dan bahasa..kemudian mula mneyelami apakah itu tatabahasa,retorik,dll....semakin mekar cinta aku kepada bm...

aku akan terus berusaha agar cita ku dapat digapai...amat tertekan dengan situasi yang berlaku tika ini namun akan terus berusaha...

i'm a bit emo today coz of u :(
i'm really mad n damn angry coz of u guys...
i miss u coz i neva meet u n dunno who u r :)
i'm going to wait until u come n wont feel borin coz i know u r going to come :)
i'm going to be brave waitin 4 u :)
i'm hepi coz u guys is part of my life gurls...
i luv both of u gurls... neva regret havin u guys in mylife 4eva :)

No comments: