Friday, July 1, 2011

siapa aku?

sendirian memaksa aku berfikir

berfikir perkara yang kadang aku tak sadar

perkara yang kadang aku sendiri gugup,resah,gundah

jahat ya?

aku tak jahat mungkin suka mengusik org

bisakah begitu?

bukan kah aku juga manusia

cuma bedanya aku perempuan,sulung,

tapi ak masih buta mengenal diri aku

buta?

ya buta menilai diri aku


terkadang aku sendiri tak pasti kenapa begitu tindakan aku

kadang terguris hati mereka

tapi bukankah ak juga manusia biasa

sinis atau pentingkan diri bukan?

tapi ini aku.


terkadang suka dan senang mendengar teman myayangi diri aku

terkadang suka melihat tawa mereka dek laku aku

tapi aku sendiri belum bisa mengukir tawa

kenapa?

kerana aku masih mencari peran apakah yang ada di hati aku

apa ia perlu sinis,ayu,bisu,kaku,misteri atau perlu ia tertawa,riang,bahagia?

tidak barangkali.

kenapa?

kerna aku ingin menjadi aku cuma mungkin ia menyakiti hati mereka.

aku pedih gusar melihat begitu

jadi aku masih peran yang setia mbahagiakan org sedang aku....

masih mencari peran benar hati aku,mnjadi hipokrit dlm tiap hr aku.

sedih selalu,masih mncari ruang agar lelah dpt dihela,biar aku mnjadi aku



p/s : bantu aku

2 comments:

NoxiousMushroom said...

awak, kite sentiasa ada kat sini utk membantu awak. kite kan BATMAN. hehee... *perasan* xD

siapa awak? awak tu antara VVVVVVVVVVVIP dalam hidup kita, awak selalu je tolong kita bila kita ade masalah, time kita jatuh, awak yg tolong bagi semangat.. terima kasih banyak2..
mungkin, gelaran VVVVVVVVVVVIP dalam hidup kita tu xsetinggi jawatan datuk2, menteri2 ataupun ydpa, tapi bagi kita, awak la antara orang yg teramat paling penting sekali bagi kita. sebab tu, kalau bole kita xnak awak sedih2 ke, emo2 ke, ape2 ke..
xkira apa yg blaku, xkira apa yg orang pikir, awak adalah awak. itu yg penting..
so~ SMILE~~ hahahahaaa :D
<3 <3 <3 <3 <3

chekasha said...

thanks...awk bkn vvvvvip....tp kekasih kte..ahahah..melampau kan...mne tak nyer sume pon share2...romantik giler...haha..baek...big hug...