Wednesday, July 27, 2011

mengertilah...

mengertilah...
kalau aku ini masih terbadi dgn hidup dulu ku,
maka harus begini tampilku,
mengundang marah,duka,terkilan...

mengertilah...
kalau aku ini tidak sehebat anak2 lain,
sentiasa bisa mengundang girang di hatimu,
sentiasa bisa menjadi pasangan dlm meluahkan...

mengertilah...
aku ini masih terpaku dgn dunia baru,
fasa yg pantas gantiannya,
harus kalau aku tidak bisa secekap sang pengejar moden...

bagaimana harus dimengertikan?
mahu diluah,dihambur,dimuntahkan biar kosong...baru puas...
apa perlu teriak,menjerit,amarah,atau bisu...
biar membatu dalam rongga yg semakin tertekan...sakit...perit sekali...

mengertilah...
aku ini kerdil dalam mencari erti hidup,
aku ini masih kosong tanpa kenangan lalu yg bisa dijadi alat tuju hidup yg lebih baik,
aku ini berbeda dari mereka kerna ini telah dicipta Sang Esa,
dan harus tahu kalau aku ini tidak pernah meminta kalau hadir ku cuma mengundang seribu satu amarah,sesalan,benci dan tangis....

mengertilah...
kalau setiap detik yg berlalu...aku sentiasa menangisi setiap perkara yang telah mengundang marah dan resah kalian....setiap peristiwa yg terjadi...aku sentiasa berharap kalau itu boleh dipadam biar kosong kembali...

tapi itu mustahil...cuma yang bisa ku pinta cuma mengertilah...biar secebis sahaja pengertian buatmu tetapi berjuta kelapangan dibenakku...

mengertilah kerana cuma itu yang boleh mengundang senyum ku...


p/s: mood,umbang-ambing...

No comments: