Thursday, July 5, 2012

hari akhir,paper akhir,semester akhir....

assalamualaikum :) semoga kalian dilimpahi berkah Nya...
yup saya insomnia sekali lagi..dan berlarutan hampir seminggu..penangan peperiksaan akhir mungkin...saya sedar yang selama ber-blogin tak pernah saya ceriata dunia saya menjadi siswi kan?kan?

mari-mari saya mulakan cerita...oouhhh sebab? hari ini hari akhir saya di kolej kediaman,hari akhir saya menghadapi peperiksaan akhir,hari akhir semester satu...eleh semester satu jer pun...hello...! itu kan antara detik penting saya... :)

bulan dua macam tuh saya mula menjadi siswi... saya bakal pemegang ijazah sarjana muda pengajian bahasa gunaan(bahasa Melayu sebagai bahasa komunikasi profesional),uitm Shah Alam... :) dari cheras ke shah alam..jauh kan?Alhamdulillah...

bermula dengan orientasi yang padat dan ketat...oouh saya benci-benci manja dengan akak-akak tu sebab suka laju-laju.sampai nak makan pun tak boleh hadam dengan baik..sangat bilazim waktu tuh...orientasi tu seronokkk sangat...jujur la...sebab jenjalan merata-rata secara cara halus yakni dengan aktiviti eksplorasi merata-rata dalam uitm..penat ok...

selepas berakhirnya orientasi ketat dan padat,saya mula mengenali hati budi teman-teman sebilik saya..ouhh mereka sangat mengagumkan..saya sayang mereka.siapa? gg(cik najiha gadis pahang), farid(faridah :) gadiperak), ika (zulaikha gadis perak juga)..sebab? bila saya menikmati tidur berkualiti dengan tamak,mereka kejutkan..bila saya lapar tapi malas nak turun beli,mereka belikan...bila ada jajan lebih,kami kongsi...semua sangat memahami... :' ( semester seterusnya saya nak mereka juga...

dalam kelas, saya ad 24 teman...seorang dah pindah...gembira dapat kawan dari merata tempat....ada yang comel,aktif,suka ketawa..macam-macam...paling rapat cik mek dari kelantan..tapi bila hujung semester ni saya rasa kami makin berenggang..saya sedih...saya cuba jernehkannya tapi tak berjaya...hurm...okey,lepas tu saya rapat dengan ija,efa,anis....yup...tapi kebelakangan ni dengan efa dan anis...saya senang dengan mereka...tapi tak tahu a mereka baaimana...dengan mereka saya bebas jadi diri saya..mereka ambik berat pasal saya...bila saya pening dan selesema,anis bagi ubat...sms...efa selalu buat lelucon dan itu ubat mujarab untuk saya sentiasa awet muda...oouhh sayang korang..insyaALlah sampai jannah...

lepas bergelumang dengan tugasan,ujian dan peperiksaan...akhirnya tiba di penghujung...semester hadapan pasti lebih mencabar...tiada yang mudah untuk satu kesenangan atau kejayaan...

saya mengenali erti kehidupan yang sebena dengan mereka...dengan berada di sini...saya jatuh dan bangun dengan mereka..dengan doa dari keluarga..di sini...kejayaan yang bakal saya ukir pasti bersama mereka disini...ukhuwah yang sudah terjalin di sini dengan mereka biar kekal hingga ke jannah...bukan berakkhir di sini :)

i love my journey :) thanks Allah..syukurAlhamdulillah...

mood...: insomnia + overactive due too homesick :P

No comments: