Thursday, January 10, 2013

randomness

assalamualaikum :)

random talk about what happen for this past few month :)

sebagai pelajar bahasa yang meletakkan sepenuh cinta dan kasih pada bahasa Melayu, aku rasa bahasa inggeris aku makin terkubur.nasib ade mighaaa..she luv english so much..bila marah confirm ckp omputih habaq kat hang.dasyat orang langkawi nih. die la yang menemani aku mengasah kembali skill berbahasa inggeris aku. nasib jugak ayah and brothers suke sembang-sembang feeling-feeling omputih..haha..well dr tdika ayah memang paksa anak-anak dia start to speak in english..bukan lah suruh aku lupa bm..imbangkan ~ lg pulak keliling aku payah sangatla nk speaking sbb tanggapan aneh mereka..heh lantaklah..kadang tu meroyan membebel sorang-sorang dalam bilik.sadis sungguh...

sesi hafazan plak lagilah :) haha...sebabkan koko. aku bawah pusat pemikiran islam jadi kenalah finalnye pon islamic kan ;) jnji ngan ustaz buat kat masjid waktu zohor. tapi ustaz  
hilangkan diri katanya ada hal. padahal aku sampai je kat masjid dengar akak-akak kakitangan masjid cakap ustaz pi pc fair..ceh..muka tak bersalah je ustaz nih..time kiteorang terlambat mai klas koko kemain lagi ustaz tazkirah.tapi takpe sebab ustaz ni boleh layan kegilaan budak-budak yang lebih kurang umo die je.haha.yang tak boleh tahannya, time aku duk melilau ke hulu ke hiliaq depan pintu ofis, boleh pulak tak nampak ustaz tu duk perhati je aku dengan kawan aku depan pintu...kemain lebaq ustam tu sengih tengok tindakan kami yang ntah apa-apa tuh..nak tanya malas sudahnya melilau je.dah puas die duk bahan kami baru la nak dengar hafazan..haih ustaz nih,malu kami  tau.. tapi Alhamdulillah hafazan aku lancar.pasni boleh jadi hafizah hafaz quran..hehe..inshaAllah...

girls talk~ sepatutnya jam 1pg tu ,aku dgn classmate study n buat revision.tpp tiba-tiba jadi loves talk pulak =.= ini sindrom yang melanda banyak kawan-kawan aku..aku? hey mesti la terkena sekali..haha.kena buli ade la sebab aku macam buta tuli sikit bab ni.soalan cepumas tala kat aku.soalan senang-senang diorang jawab..haih.lg tak patut sebab aku zero bab ni,diorang membahan aku tahap maksima punya. lagi diorang bantai gelak bila duk bayang siapa bakal suami aku..heh..ape punya orang nih? boleh lepas mention "cuba bayangkan sejenak bagaimana rupa imam a.k.a suami sha..." pastu ketawa sampai tepuk2 meja...semua orang lalu tengok je...dah kenapa anak dara semeja macam orang hilang pedoman nih.malu sumpah malu...tabiat diorang bila nampak yang cantik menarik da boomb, mesti mention nama aku pastu ajaq aku usha2 org.hey macam dah xde benda lain aku nak buat..tepi jalan pulak tuh.lagi best dekat masjid =.=''
tapi bila fikir balik kelakar la sebab diorang ni luar kawalan :P

sesi pujuk memujuk~ lately, aku macam gilakan tudung akel dgn big long shawl...chantek kan...? harga pun not bad..sebab hujung semester ni macam semput sikit :p mulalah mengayat ayah ngan mak..adik yang paham nawaitu aku yang kelabu tuh terus cakap u better stop it...dont even dream to pujuk ayah to give u money. lagi kejam, die siap kata nak remind ayah yang there's lot more stuff to buy n pay...my nawaitu is not that important...wey apsal kejam nih.bila akk mu pakai tudung singkat kecik jarang mu bising kata aurat mu kena jaga sebab nti habis adik2 aku plus ayah kena masuk neraka =.='' Allah..thanks to him coz always remind me..this few month, i started to do new things yang bawa diri lebih baik :) hope boleh istiqamah.but again, y u halang ayah mengasihani akk mu yang nak all those scarf? kejam weh...still takkan putus asa :P
alangkah bagus kalau aku terus bersemangat stdy tanpa selitkan aktiviti xbtul macam sekarang ni...haih..

oh well, randomness talk kena berhenti di sini..banyak lagi benda merepek yang jadi tapi tak tergamak nak cerita.nanti pengsan kalau orang tau.

:) dua kertas lagi sebelum cuti dan menggila :) weeehooo...
oh ya, my dear ms. MBA , sanah helwa :) sayang hang ketat-ketat. :)

No comments: