Tuesday, April 10, 2012

indah :)

assalamualaikum....
semoga Allah merahmati kalian terutama keluarga dan sahabat2...semoga Allah menyayangi kalian seperti kalian menyayangi diri ini :)

semalam,9 april 2012....hari lahir saya :)
Alhamdulillah..Allah masih meminjamkan jasad dan roh ini untuk terus menjalani kehidupan dunia...Alhamdulillah masih mampu menikmati setiap ceruk pandangan... :)

sepanjang 21 tahun hidup...semalam adalah hari yang paling indah..indah seindahnya...merasa diri seakan dilimpahi kasih sayang dari Sang Pencipta...sebab....

semalam melangkah sahaja ke gerbang tarikh 9 april bahkan sebelumnya,dilimpahi doa dan ucapan dari sahabat2 tersayang...ada juga yang sudi kan....? :) usai subuh,perjalanan dihiasi dengan program penuh pengisian..Subhanallah...Alhamdulillah...tak ramai insan di dunia ini yang menjalani hari bahagia dengan dihiasi pengisian yang terkesan bukan..bahkan sesungguhnya semalam adalah pertama kali...sungguh...

pengisian oleh ayahanda di kampus...menyentuh aspek agama,bangsa dan akademik...paling tersentuh saat slot kedua dan ketiga...baru tersedar kalau selama ini yang sering saya pinta cuma ditemukan di pintu syurga...seharusnya saya mendoakan agar dilimpahi hidayah agar terus istiqamah dalam menjalani hidup berlandaskan Islam...sadis bukan ? selalu sekadar memohon agar merahmati insan2 tersayang...seharusnya lebih dari itu...ya...sepanjang tiga jam pengisian ,mata tak seganmengalirkan air mata...lega...terasa kesedaran yang lebih...tersedar mana silap dan pincangnya...syukur.. Terima kasih...mungkin ini adalah hadiah terindah dariNya...sempat berjenaka dengan teman sekuliah saat mereka bertanyakan soal hadiah...saya menjawab hadiah terlalu banyak tetapi yang istimewa dari uitm..kerna pengisian bersulam air mata...ramai teman yang tumpang kasihan kerana seharusnya di hari bahagia perlu disulam tawa...tapi saya bersyukur..tangisan itu tangisan kesedaran dan kebahagiaan ...bahagia menyedari khilaf...

petang sekadar istirahat..hujan rahmat membasahi bumi Allah...sekurang-kurangnya,kawasan tak punya air akan temui solusinya... :) indah bukan....

malam nya,untung sungguh..rezeki ...ALhamdulillah...sejujurnya saya mengagumi kumpulan nasyid unic... :) lagu mereka tanda memori dari keluarga yang turut menyukai lagu mereka..jadi bila mendengar terasa bersama mereka... :) awalnya keseorangan sebab tak sorang pun yang mahu menemani..tapi tekad dalam hati nak redah juga...walaupun seorang..tekad nak catat memori indah...hari bahagia... :) Alhamdulillah teman tersayang,farhana...sudi menemani padahal boleh aje teman trsayang bersama teman-teman yang lain...Allah melimpahkan bahagia untuk saya...Syukur...malam itu indah sekali..walaupun tak banyak laguyang boleh dinikmati,tapi saya bahagia...bersama teman tersayang..malam yang sejuk...suasana yang tak terperi tenang untuk saya...terima kasih farhana :)

malamnya,lancar proses menyiapkan tugasan yang perlu dihantar hari ini..namun... =.= lecturer ada kekangan jadi kelas dibatalkan...tak mengapa..sekurang-kurangnya siap... :)

setiap detik hari semalam merupakan pengembaraan indah untuk saya..walaupun keluarga tak bersama,saya masih punya teman dan Hadiah dari Nya...syukur...

semoga hari yang mendatang begitu jua :)

1 comment:

Anonymous said...

nothing much to say..thanks 4 your compliments..only ALLAH deserve that too..
its been a wonderful nite for me..thousands thx to you,norri..n trillions++++ thx to ALLAH sbb DIA tkdirkn aku utk tmn kmu mlm tuh..dan shares some moment wif you on that special day..alhamdulillah n subhaALLAH..
salam ukhuwah..
-beruang kutub-