Thursday, December 26, 2013

rindu

rindu. entah bila rindu itu pandai bertamu. mimpi itu gusarkan aku. siapa pemilik suara itu. kalau benar mimpi itu bakal nyata. aku bersyukur. aku gembira. rindu itu bertamu lagi. kali ini aku tak pasti. untuk siapa dan kenapa. rindu yang bertamu ini lain dari selalu. kalau rindu ini binasakan hati dan tingkah ku maka jauhkanlah. kalau rindu itu nikmat dariMu maka Kau dekatkanlah dan suburkanlah.aku masih tak pasti. masih mencari jawapan. aku tak tahu bagaimana ada rasa itu. dari rentetan kisah apa. rindu itu bertamu lagi. makin kuat rasa itu. makin aku kuat melangkah. aku yakin ada jawapan indah menanti. sebelum itu perlu aku nikmati pahit manis tanda kasih Allah pada aku. redhai aku. rindu itu bertamu lagi. moga tak surut. moga mekar dan subur. terima kaish atas nikmat itu. aku bahagia. aku gembira. rindu itu bertamu lagi mengajak aku membina hati dan diri yang baru. mengajar aku menjadi insan yang aku suatu ketika dulu pernah mimpikannya.. rindu itu bertamu lagi. terima kasih. moga tak surut kasih dan rahmat Allah untuk insan-insan aku cinta :)

bahagian dari coret bakal dikongsi dengan pencinta aksara :) 
moga Allah permudahkan :)

No comments: